آیا اقدامات ۷ ساله مدیریت شهری تهران تبلیغات انتخاباتی بوده است؟!
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

این روزها تخریب و شایعه پراکنی پیرامون اقدامات شهردار تهران رنگ و بوی دیگر و شدت بیشتری را پیدا کرده است. تبلیغاتی خواندن اقدامات قالیباف در مدیریت شهری و وارونه نشان دادن روند پیگیری های پرتلاش پروژه های شهری با هجمه ای وسیع، این روزها از جمله رویکردهای برخی جریانهای سیاسی است که البته اینگونه اقدامات تخریبگرانه از سوی این جریانها مساله  تازه و دور از سابقه ای نبوده و صد البته نیز نخواهد بود!

امواج تخریبی اینگونه شایعه پراکنی ها که در طول ۷ سال گذشته همواره با درجات مختلفی از شدت و ضعف دنبال می شده است، اما این روزها گویا بیش از هرزمان دیگری اقدامات ثبوتی و خدمات مدیریت شهری پایتخت را نشانه رفته است.

بی شک اینکه امروز مردی پیدا شود، که برای اولین بار در تاریخ انقلاب با نشاندن یک روزشمار واقعی بر سر هر پروژه ای بر سر خدمت به مردمان جامعه خویش از هیچ کوششی دریغ نکند و حتی ثانیه ها را نیز پی بگیرد و بر سر حقوق مردم و تعهد به آرمانهای انقلاب همچون میدانهای عرصه دفاع مقدس با روحیه ای جهادی کار کند و برای نجات مردمان جامعه خویش، خود با خطرانداختن جان خویش، هدایت عملیات های بحران را در دست بگیرد، حتما می بایست برای برخی جریان ها گران بیاید.

اما مطرح کنندگان شایعه تبلیغاتی و نمادین بودن اقدامات شهردار عملگرای این روزهای تهران، که با این شایعات خود هر روزه تنها آب به آسیاب دشمنان می ریزند؛ گویا فراموش کرده اند که محمدباقر قالیباف از فردای روز منصوب شدنش بر مسند شهرداری تهران با تیم عملیاتی و خدمت محور خویش، شعار پیشرفت و عدالت را در سرلوحه اقدامات خود قرار داد و با اقداماتی ثبوتی و روحیه ای جهادی در طی این شش سال علاوه بر کسب رضایت مردم و ولی نعمتان انقلاب که همانا بالاترین مدال افتخار در نظام اسلامی است، به بسیاری از گزافه گویان نشان داد که از کوچکترین تلاشی برای رفع مشکلات مردم و کسب رضایت آنان دریغ نمی کند.
چه خوب است که امروز این همیشه بهانه گیران نامنصف بدانند (که البته خوب نیز می دانند!) که سر و سامان گرفتن بسیاری از پروژه های معوقه ای که چه بسا برخی از آنها بیش از یک دهه به تعویق افتاده بود، در این دوره بسامان شد و طرحها و بسترهای زیربنایی متعد دیگری نیز مورد بهره برداری قرار گرفت. به گونه ای که امروز حتی دشمنان قسم خورده نظام نیز زبان به تمجید از پاکیزگی و مدرن بودن تهران امروز باز می کنند.
امروز تهران به عنوان شهری نمونه در حمل و نقل و ترافیک شهری در جهان مطرح شده است. اما آیا این افتخار بزرگ و بین المللی در کارنامه شهردار تهران را نیز این رسانه های شایعه پراکن و این رسانه های به ظاهر دلسوز منتقد دیدند و درباب آن مطلبی نوشتند و سخنی گفتند؟ البته شاید بزعم آنان کسب این افتخارات و باز کردن گره ای از مشکلات خلق خدا نیز، تبلیغاتی به نظر برسد.

امروز کدام منتقد بی طرف و منصفی می تواند قبول کند که این اقدامات شهردار قالیباف و همکاران وی در طول این مدت، تنها برای بهره برداری در زمان انتخابات انجام گرفته است؟! اگر اینگونه بود که می بایست ۶ سال نهضت کار و تلاش و خدمت رسانی و پیشرفت در کلانشهر تهران رها می شد و جای آنرا ۶ ماه سخن پراکنی، گزافه گویی و سیاه بازی می گرفت.

چه خوب است امروز این منتقدین به ظاهر دلسوز قالیباف، مروری بر عملکرد خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و نوع پاسخ قالیباف به آن هجمه ها بیافکنند.

در کوران تبلیغات تخریبگران و زیاده خواهانی که قالیباف را در آن ایام در سیبل حملات خود قرار داده بودند و در آن مقطع همچون امروز، هرگونه اقدام شهرداری تهران را تبلیغاتی برای مطرح شدن در انتخابات ریاست جمهوری عنوان می کردند، وی اعلام  کرد که «بنده هیچگاه داوطلب مقام و مسئولیت نبوده ام و همواره بر اساس وظیفه عمل کرده ام… می خواهم یک بار دیگر مانند دوران دفاع مقدس و به یاد دوستان و همرزمان شهیدی نظیر شهید باکری، شهید خرازی، شهید کاوه و شهید کاظمی ثابت کنم؛ که فرزندان امام (ره) و انقلاب شیفته خدمتند، نه تشنه قدرت و تنها موقعی زیر بار سنگین مسئولیت می روند؛ که راه دیگری برای ادای دین خود نداشته باشند».
محمدباقر قالیباف در آن مقطع، به خوبی با این جملات جواب کسانی را که در طول دوران مدیریتش در شهرداری تهران همچون امروز سنگ اندازی کرده و اقدامات وی را «اقداماتی انتخاباتی» می خواندند داد؛ تا بلکه آنها نیز به خود آیند و حقوق تصرف کرده مردم تهران را آزاد کنند؛ تا شهرداری تهران بتواند بیش از پیش به خدمت رسانی در کلانشهر تهران بپردازد.

منتقدین نامنصف این روزهای شهردار قالیباف، اما امروز بایستی به این سوال کلیدی پاسخ دهند و برای افکار عمومی رمز گشایی کنند که آیا خدمات و کارنامه درخشان این مرد در دستگاه نیروی انتظامی (که کارکنان خدوم ناجا می توانند تنها یکی از شاهدان عینی آن باشند) و همچنین سالها سوابق درخشان در عرصه های امنیتی، نظامی و سالها تلاش در عرصه های پاک خون و حماسه نیز برای بهره برداری و استفاده در انتخاباتهای پیش روی و بویژه انتخابات ریاست جمهوری بوده است!؟
کاش این بهانه گیران فرصت طلب، به جای طرح چنین مباحث فاقد اساس و ارزشی، امروز گفته های مقام معظم رهبری درباره الزامات دهه چهارم انقلاب اسلامی و هشدارهای ایشان مبنی بر خدمت رسانی در دهه پیشرفت و عدالت و تلاش برای رسیدن به ایرانی اسلامی، آباد و سرافراز را با در نظر داشتن اولویتهای سال تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، سرلوحه عمل خویش قرار می دانند و با عزم و اراده ای به دور از سهم خواهی های سیاسی و به دور از شعار و هیاهو و تخریب، کمر به همت، تلاش و عمل می بستند و در این فرصت مغتنم که دشمنان نظام از هر سو با اعمال فشار و تحریم های سنگین اقتصادی در پی ضربه زدن به وحدت نظام اسلامی هستند، لااقل برای دور زدن این تحریم ها و خنثی کردن توطئه ها و ترفندهای دشمنان نظام به جای راه انداختن مسابقه تخریب و هیاهو سازی و جنجال، مسابقه عمل و خدمت رسانی و وحدت را به راه می انداختند، مسابقه ای منصفانه و شیرین که برکات و آثار آن می توانست دشمنان قسم خورده نظام را بیش از پیش خوار و ذلیل و مایوس نموده و کام بیش از ۷۰ میلیون ایرانی سرافراز را شیرینی می بخشید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب